Georgette Yvette Ponté: Tijelo žene

Ciklus likovnih radova autorice Georgette Yvette Ponté, mag. art.

Životopis

Georgette Yvette Ponté rođena je u Nici u Francuskoj 1983. godine. U Hrvatskoj živi od svoje sedme godine. Srednju školu Primijenjenih umjetnosti završila je u Rijeci gdje potom upisuje i Akademiju primijenjenih umjetnosti. Ubrzo potom svoj studij nastavlja na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, gdje 2014. magistrira u klasi prof. Peruška Bogdanića, čime stječe akademski naslov magistre kiparstva. Svojim radovima iskazuje snažan socijalni angažman. Društveni pritisak nasuprot istinskoj potrebi, suvišno i nepotrebno nasuprot nasušnog, a često nedostupnog. Umjetno umjesto prirodnog; neprirodno umjesto istinitog. Sučeljavajući opreke, Georgette svojim radovima optužuje bezobzirnost suvremeno modno medijskih estetskih imperativa, iskazujući posebnu posvećenost svojem radu. Istraživanja zasniva na rodnoj/spolnoj diskurzivnoj analizi (ženskog tijela). Najveću inspiraciju nalazi u kamenu i uvijek teži zadržati potrebu tradicionalne vještine. Do sada je ostvarila 15 skupnih izložbi od kojih je pet bilo žirirano te jednu samostalnu izložbu, dvaput nagrađivana na međunarodnim likovnim natječajima (prva nagrada za fotografiju 2011. godine.; na 26. međunarodnom likovnom natječaju Volosko te prva nagrada 2016. na 31. međunarodnom likovnom natječaju Volosko u profesionalnoj skupini). S Petrom Macapiom uključena je u projekt „Obrana kontraposta“ te sudjeluje na umjetničkoj rezidenciji GLO ART u Kraljevini Belgiji. Uz kamen istražuje različite materijale i tehnike kao što su beton, staklo, acrystal... Uz kiparstvo svojim radom ulazi i u domenu fotografije i slikarstva.

Koncept ciklusa

Ljepota i ružnoća jednako opstaju na tijelu − zato je ono za mene tako poseban motiv. Prikazujem tijelo kao medij za izražavanje različitih ljudskih osjećaja, želim tijelu vratiti nekadašnji dignitet. Ovim ciklusom izbjegavam svaku sugestiju, bez lica. Ne prikazujem akt žene koja svojim pogledom ostvari kontakt očima s promatračem, posvećujem se formalnom izražavanju. Udovi i glava nisu mi potrebni da bih prikazala ljepotu tijela. Skulpturom ženskoga torza koji je pripravan za kirurški zahvat estetske korekcije želim reći kako je danas sve retuširano te da o tijelu imamo lažnu sliku.

Radovi

  1. Žena, tuš na papiru, dimenzije 228 x 190 cm
  2. Žena, akril na papiru, dimenzije 190 x 157 cm
  3. Žena, kombinirana tehnika, dimenzije 210 x 210 cm
  4. Žena, gips, dimenzije 110 cm x 60 x 33 cm

zena tus na papiru dimenzije 228 190cm zena akril na papiru dimenzije 190 157cm zena kombinirana tehnika dimenzije 210 210cm 

gips unistavanje ljepote dimenzije cca 110cm 60 33cm gips unistavanje ljepote dimenzije cca 110cm 60 33cm1 gips unistavanje ljepote dimenzije cca 110cm 60 33cm2